Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 9 september 2010

Oj jag glömde helt bort


mitt onsdagstema, "mina vänner"

Denna vecka ska ni få lära känna en tjej som har en stor plats i mitt hjärta.
Vi lärde känna varandra på åttiotalet. Hon var fd flickvän till min dåvarande pojkvän. Vi fann varandra direkt, tror jag iallafall. Hon och pojkvännen var väldigt tajta men det bekymrade inte mig, jag gillade henne direkt. Hon är en tjej som sprider varm och glad energi vart hon än kommer. Trots motgångar kämpar hon vidare. Hon står pall för det mesta. Trots att inte alla drömmar slår in fortsätter hon drömma. Hon skrattar så tårarna rinner och ler åt det mesta.
Hon var den av mina vänner som flyttade hemifrån först. Hennes lägenhet var mini mini, men ack så mysig. Jag minns en kväll då vi åt kinamat sittandes på golvet. En stor låda fick agera bord och ett levande ljus var vår enda ljuskälla.
Det fanns en period i mitt liv då jag behövde tröst och kärvänliga ord även mitt i natten. Vem kunde jag ringa då? Just det, henne så klart. Tror att jag skulle kunna ringa nu med men är inte säker på att hon skulle svara lika glatt. Åldern och sömnbehovet tar ut sin rätt även hos en vän.
Under ungdomsåren delade vi drömmar om framtiden och har alltid tänkt likadant när det gäller hem och familj. Nu sitter vi leende i vars sin trädgård och njuter av barnskratt och äppelpaj. Jag är säker på att vi en dag njuter av barnbarnsprat och en kopp kaffe i trädgården, fast oftare tillsammans.
Med man och familj hinns inte alltid det spontana med, men känslan och omtanken finns tillsammans med glädjen och skratten då vi ses.

Du är värdefull!!!!

Kramar i massor till er alla! Jag blir så glad över att just du tittar in.
Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Så fint du skriver om din vän!
    Du har rätt i vardagens stress hinns inte allt med som man skulle vilja, men jag och vännerna planerar att göra mycket i framtiden!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter. Så många nära och speciella vänner du har. Och du beskriver dem så fint.

    SvaraRadera
  3. Min älskade vän!
    Du anar inte hur dina ord värmer!
    Min fina Tina får fortfarande GÄRNA ringa mitt i natten!
    Vi har haft ett avbrott på några år men barnbarnstiden är definitivt vår och den ser jag fram emot.
    Du är en av de underbaraste människor som finns och du berikar mitt och andras liv bara genom att finnas till!!!

    P.S jag är faktiskt så rörd att jag gråter... (av glädje)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack detsamma. Vilken härlig blogg du har!
    Kul att du hittade in till mig så jag kunde hitta till din blogg :)

    Snart helg, skönt! Nåt kul på schemat?

    Välkommen in till mig igen! Kramar

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina