Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 1 oktober 2012

En parentes bara....borde jag skämmas.

Hej!
Vet du vilket el avtal du har?
Ja, så sa killen jag stötte på i matbutiken i dag.
Ingen aning svarade jag..

Jag trodde dagens kvinnor var mer uppdaterade och tog ansvar för sitt hem. Du borde skämmas fortsatte han.
Hum, trodde han någon gång att jag skulle anförtro mig till honom. Borde jag skämmas?


Visst vill jag ha det varmt i mitt hem. Visst vill jag kunna tända lampor när det blir mörkt och laga mat men..
                                                                borde jag skämmas.


Jag tänder allt som oftast stearinljus. Eldar i våra spisar och gör det mysigt när det är ruggigt ute.
Maken håller koll på vårt el avtal. Läser av mätare, betalar räkningen i tid och ser till att allt blir till det bästa.
Borde jag skämmas?
Jag har ingen aning men jag bryr mig inte det minsta.

En liten parentes denna måndagskväll.
Tjingeling!



9 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att du ska skämmas! Du ska vara stolt och glad att du har roligare saker att tänka på! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hmmm..låter inte som en smidig säljare som får många kuner till sig. han borde nog allt fila lite på sitt framträdande.
    Nope!! Tycker knappast du ska skämmas, ni har ju det bra :)

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Nä, tycker han borde skämmas över sitt ordval :)

    SvaraRadera
  4. Nä, du behöver verkligen inte skämmas! Man kan inte ha koll på allt, åtminstone inte om man ska hinna med något viktigt också!

    SvaraRadera
  5. Vilken uppkäftig försäljare ...
    Och nä, du behöver inte skämmas, hur ni delar upp ansvar i ert hem har ju ingen annan med att göra. Du kanske har full koll på försäkringar och maken el-avtalen, hur som helst så är det er ensak. Och att dra in det där med att "dagens kvinnor ..." snacka om att missbruka jämställdhetstänket. Det är så jag blir lite irriterad =D

    Fina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  6. NEJ, NEJ, NEJ inte behöver du skämmas!!
    Hoppas bara att ni inte har det elbolag försäljaren representerade ;-)
    Idag ringde det någon till oss från ett elbolag (när jag stod uppflugen på en stege och plockade äpplen) hatar när de börjar småprata som om man känner varandra. Jag sa direkt att jag inte hade tid, men det tar bara en kort stund sa hon.....jag la på. Hade inte heller kunnat säga något om vilket elavtal vi har :-)

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Nähädå, bara ett säljknep! Fast vilket säljknep.. de måste ju riskera att förlora en massa kunder genom den attityden. Aldrig att jag skulle teckna ett avtal med ett företag som har "lilla vän"-ton till mig.

    SvaraRadera
  8. Skämmas? Nej det kan jag aldrig tro. Och skulle det vara något att skämmas för så kan jag göra dig sällskap för jag har inte heller koll :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Du har inget att skämmas för. Så länge du betalar räkningarna så...

    Jag betalar räkningarna och skäms inte ett dugg!

    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina