Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 10 oktober 2012

Om jag fick bjuda en kändis på middag




Om jag ......

Minns du mitt inlägg om att få vara tjugo igen.
Tänkte att detta kunde bli ett återkommande tema.
På mina promenader funderar jag kring stort och smått och då föds gärna sådana här kuliga tankar.

Om jag fick bjuda en kändis på middag.
Ja du, det fanns ett inslag i "go kväll" för ett tag sedan där en känd person fick bjuda ett antal gäster, levande eller döda på middag.
Det gällde bara att motivera varför.
Spännande eller hur.

Jag har många gånger funderat över vem jag skulle bjuda. Några har varit bestående, andra har kommit och gått. 
Det ska ju helst vara någon spännande person, 
någon som ger mig något tillbaks. 
Någon som vill lyssna på mina ord och inte bara prata själv.
Någon som inger respekt.
Någon som står för lugn, trygghet och värme.

Ja dessa egenskaper måste finnas med hos mina gäster. Alla behöver såklart inte ha allt utan tillsammans skapar vi bästa stämningen.

Men
just i dag ska jag bara bjuda en person. Bara hon/han och jag ska tillbringa några timmar vid ett bord. 
Vi ska äta gott,
skratta mycket,
prata massor
och jag har många av frågor att ställa.

Personen jag bjuder med är för många ganska otippad.
Personen är en kvinna.
Hon är författare, programledare och figurerar ganska ofta i pressen.

Efter att jag läst hennes bok " En kvinnas resa"
för två tre år sedan har jag förundrats över henne.
Hon verkar så stark utåt men är enligt henne själv en person som ständigt måste jobba med sig själv.
Hon har sunda tankar och hon skriver helt underbart.
Personen är Agneta Sjödin.
Hoppas hon gillar lax.

Hihi.....
Vem skulle du bjuda på middag om du fick chansen?

7 kommentarer:

  1. Kanske dig!!! Det vore roligt (och nästan lite läskigt också) att träffas utanför cyberspace, undrar vad man skulle prata om då. Eftersom du gillar lax skulle jag i alla fall bjuda på halstrad gravlax, som är min favorit just nu.

    Annars är det roligt att leka med tanken att få bjuda vem man vill, men så svårt att komma på bara EN. Alice Bah kanske, för att hon är så cool, eller Amy Winehouse, medan man nu drömmer...

    SvaraRadera
  2. Jag har ju redan gjort ett inlägg på det temat! Fast jag kunde ju inte begränsa mig till en person, nä jag bjöd ju in 9 pers! Bl a Tage Danielsson, Karl-Arne Holmsten och ett gäng andra sköna typer.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle bjuda Mia Skäringer! Och vi skulle vara oprentantiösa och köpa en hämtpizza och sen åka till någon strand för att äta den och prata om livet. Jag känner samhörighet med henne på något vis (och jag är nog inte ensam om det), hon är så extremt rolig och samtidigt så sårbar, något jag kan relatera till.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  4. Ja, henne skulle jag också kunna tänka mig bjuda på middag ;)
    Kul inlägg!!! ;)

    Kram kram Malin

    ps, du glömmer väl inte att göra fredagen lite lite mer rosa *hihi*

    SvaraRadera
  5. Agneta Sjödin skulle jag också gärna bjuda på middag. Fast nej, det skulle jag aldrig våga:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Oj, vad svårt. Det finns så himla många fina människor som jag skulle vilja bjuda då! Agneta kan jag oxå tänka mig. Någon av alla våra duktiga idrottsprofiler skuller oxå vara kul att få träffa. Gärna någon handbollsmänniska, kanske Magnus Wislander. Leila för hon verkar så go och mysig och kan säkert ge mig massor av goda kaktips. Astrid Lindgren hade jag gärna träffat, min mormor som tyvärr gick bort när jag var 3,5 år. Hade varit kul att se om hon var lik min mamma. Dig hade varit väldigt roligt att träffa. (möjligheten finns ju då jag har en stor del av min släkt neråt dina skånetrakter.)

    Jag skulle kunna skriva hur mycket mer som helst men nån måtta får det väl vara. Vill bara avslutningsvis ge dig en stor cyberkram för din så himla gulliga kommentar tidigare idag!

    Stor stor höskram från mig till dig!
    Kraaaaaam Veronica

    SvaraRadera
  7. Hej! Tack för kommentaren hos mig :) du är så klok o snäll:)
    Agnets Sjödin skulle jag också vilja äta middag med. Blev också fascinerad av en kvinnas resa. Är sugen på att pilgrimsvandra, ska göra det en vacker dag.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina