Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 16 oktober 2012

Tisdagstankar



Hej fina du!
Hoppas du har det bra.
Regnet öser ner och det blåste kallt och ruggigt innanför min jacka när jag var ute för en stund sedan.
Hundrundan i kväll blev inte lång, men som tur är tog vi en lång mysig promenad i eftermiddags.
Tänk vad vädrets makter råder över oss.
I eftermiddags sken solen och jag traskade länge i mina egna tankar och njöt av höstens alla vackra färger .
Det mysiga vackra, var nu i kväll som bortblåst och jag gick i stället med nedböjt huvud och uppdragna axlar.


Dagens bild skulle funnits med i söndagens utmaning men glömdes bort.
Staplade fina stenar från en strand på Teneriffa i november i fjol.
När vädret inte bjuder på sig själv från sin bästaste sida längtar jag bort.
Jag vill ha sol och värme. Njuta av stränder, solstolar, salta bad och goda middagar i klänning långt ut på natten.
Vi föreslog en resa till värmen men barnen avböjde..........
ja det är sant. 
De ville hellre tillbringa höstlovet i det mysigaste huset i Dalsland.
Elda i öppna spisen, köra cross och fyrhjuling.
Plocka svamp och fiska.
Äta gott och spela kort.

Kanske inte värme och energi för kroppen men för själen.
Det var ju trots allt detta vi drömde om och strävade efter då vi köpte vårt paradis.

10 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Jag tror med största säkerhet att ert paradis är en mysig plats för återhämtning. Sol och värme må så vara men det som du beskriver kan vara nog så värmande för kropp och själ. Kanske rent av helt underbart!!!! Jag tycker att dina killar gjorde ett bra val.

    Här har det inte regnat idag, tack och lov. Inte världens bästa höstdag men att se alla vackra löv som ligger på marken och de som virvlar runt en skapar en mysig känsla även om det blåser lite.

    Ha det gott!
    Kraaaaaam Veronica

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka coola staplar. Superläcker bild!!! Kul att den kom nu då ;)

    Ha en fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Fin bild!!

    Själv stod jag i ösregn i måndags och morrade...åt min hund som bara vägrade att komma!
    Jag älskar regnet i vanliga fall=))

    Vilken bekräftelse från barnen på att ni valt rätt med paradiset!
    Härligt.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Härlig stapel, visst längtar man till sol och värme när vädret är grått och blött. Ha en fin onsdagskväll.

    SvaraRadera
  5. Vi föreslog, till och med bokade, en resa till Egypten. Barnen sa nja, och ville till fjällen istället. Så det blev avbok och bokning av fjällstuga istället :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Som tur är gillar mina barn solsemester bäst kram Diana

    SvaraRadera
  7. Ha,ha..ja barn är roliga de...här vill man till sol och värme så föredrar de kalla Sverige. Men det lät väldigt mysigt det med!

    Fin bild!!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  8. Tack fina du för din kommentar ;)
    SV: jo tack, foten är bättre... har fortfarande skon lite löst, men det är mycket bättre. Försöker att inte ta upp det så mycket på bloggen... vill inte låta gnällig *ler*

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Ruggigt är just vad det är, men det låter fint med lov i stugan med brasa och utflykter :)

    SvaraRadera
  10. Ha ha 1 Ja man slutar aldrig förundras! man tror barnen vill till värmen precis som en annan vill! Men ibland tror jag de hellre har snö och kyla! Tycker också det låter härligt att ha en stuga att åka till!
    Hoppas det blir bättre väder snart!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina