Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 15 augusti 2013

En ny bok och ett nytt tips!

Hej vännen!
Svängde inom biblioteket på väg hem från jobb.
Lämnade tillbaks sommar böckerna och min plan var att inte låna något nytt utan bara vända om.
Ni förstår ju hur lätt det är.

Precis bredvid lånedisken finns en hylla med nya böcker "ala" sju dagars lån. Jag dras till den hyllan.
Jag gillar att läsa under press - knasigt va?
 Mari Jungstedts nya roman "du går inte ensam" fanns på hyllan och vips låg den i min väska.


 Nu ska jag koka te, tända ljus och krypa upp i soffan och börja min resa tillsammans med poliskommisarie Karin Jacobsson och hennes kollega Anders Knudas.
Vad jag minns från förra boken började det uppstå känslor dem emellan och Knudas fru, barnmorskan flyttade väl till Köpenhamn tror jag.
I denna bok  försvinner en liten treåring och det blir upptakten till en ny polisjakt.
Mmmmmm jag känner på mig att jag har flera härliga timmar framför mig.


På tal om bilden ovan....
Om du liksom jag förbrukar många stearinljus vet du  så klart att alla ljus inte brinner lika bra. 
Jag tänkte faktiskt lämna ett köpetips även idag.

 Jag köper mina blockljus på Netto. De är billiga och håller mycket länge.
Det enda du behöver tänka på är att låta dem brinna länge första gången du tänder dem.
 Helst fyra,fem timmar. 
Då blir stearinet varmt långt ut i ljuset och varje gång du sedan tänder det så brinner det ut dit.

Nej nu kan jag inte bärga mig längre. 
Tur att vi ska ha middag som redan är fixad och bara behöver värmas.

See you! 

2 kommentarer:

  1. Har lyssnat på den. Mycket bra!
    Du kommer ha en mysig stund framför dig, så njut!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade flaskorna! Jag säger bara Pinterest. Denna outsinliga källa till pyssel är makalös. Jag blir sjukt stressad av allt jag vill göra när jag går in där. So many ideas, so little time.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina