Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 22 november 2015

"Vänner emellan" Ensamhet

Hej min vän!
Snart är helgen ett minne blott och jag hoppas att du laddat batterierna för ännu en arbetsvecka.
Helg handlar för mig oftast om att ladda batterier, sova länge, umgås med mina kära, ett par matcher handboll och komma i kapp med vardagsbestyr.
Blandar jag detta med god mat, promenader och många skratt blir det oftast perfekt.
Ibland behöver jag vara själv. Eller jag behöver ofta vara själv och jag har lärt mig att hitta små stunder av ensamtid. Jag prioriterar att promenera själv eller att krypa ner i ett bad i stället för att kanske se en film.
Att just ta ett bad är en favvo.


Att stänga in sig i badrummet, blanda lite lukta gott i vattnet, göra en hårinpackning och en ansiktsmask.
Bara njuta!
Lyssna på ingenting, höra skummets sprakande och vattnets kluckande.
Blunda och sakta vaggas bort, om än bara för en stund.
Självvald ensamhet.

Stor kram Kristina.

5 kommentarer:

  1. Det där med tid för sig själv, självvald ensamhet, så viktigt och värdefullt. Det ser ut som att du har det riktigt mysigt bland skum och kluckande vatten.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Visst är den ensamheten bäst som man själv väljer. Ser ut som du har det supermysig. Härlig ensamhet. Tack för du gjorde kvällen hos mig så trevlig i torsdags. Ha en mysig kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Mysigt!! I sådan stunder kan jag sakna badkar.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Precis det där har jag också gjort ikväll. En stund för sig själv i ett varmt bad där alla muskler slappnar av. Så njutbart! Önskar dig en fin söndag. Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Den självvalda ensamheten är är mysig och fin så är även din tolkning Kram åse

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina