Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 18 maj 2016

Älskade unge!

Hej onsdag!
Efter flera timmar i trädgården har jag nu hamnat framför datorn med en kopp te.
Åhh vad jag älskar maj månad och allt fix i trädgården. Jag rensar ogräs, planerar växter och njuter  av lugnet, fågelkvitter och lekande barn. 
Yoga för själen.
Min kollega sa att hon gillar trädgårdsfix just för att det ger så snabba resultat på att man gjort ngt.
I vårt arbete får man liksom skörda allt hårt arbete just när barnen är på väg över till skolan.
Hi hi!!
I kväll har jag grävt en ny rabatt. P som är i Berlin kommer att virra på huvudet. Han fattar liksom inte glädjen över ännu en rabatt att fylla med växter.
På mig kliar det i fingrarna.


Den här söta gosiga ungen tar studenten om ett par veckor. Han är mitt allt och min glädje.
Jag som älskar att ställa till med fest njuter som ett litet barn i en leksaksaffär.
Jag planerar, skriver listor och provlagar mat. Funderar och byter ideér med maken min.
Han suckar och ler...... älskling det är inget bröllop.
I nästa andetag säger han att det blir perfekt. Undra om han bara "väljer sina strider"
Den blivande studenten skrattar mest och säger " snälla mamma, var rädd om dig. Jag kommer väl bara vara hemma en stund.
Visst har mina finaste rätt, men kul har jag och jag har faktiskt längtat efter detta.
Det svåra är bara att beräkna mängden mat. Det finns inte i min värld att, "är det slut så är det slut".
Hellre massor av mat över än tomma fat.
I går satt jag och kollade igenom gamla bilder. Vill dekorera i tältet med bilder på storebror, hjälp vad tiden sprungit fram. Vi har massor av bilder och känslan när jag tittar på dem är att jag på något sätt är där och då. Känslan är lite som en tidsmaskin. Jag ömsom ryser och ömsom ler. 
Älskade unge, vad du berikar mitt liv.
Hur är det med dig då?
Vad pysslar du med, har du också student planering eller drömmer du dig bort till stundande semester.
Kanske har du börjat ett nytt arbete, flyttat eller så flyter bara livet på. 
I alla fall så hoppas jag att du har det bra.
Lev idag och njut av nuet.
Stor varm kram 
Kristina




3 kommentarer:

  1. Den här tiden vill man bara njuta av allt, vår fina natur,allt trädgårdspyssel,utflykter och alla aktiviteter som är så här i slutet av terminen! Härliga förberedelser du har! Lycka till!/ Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittar in hos mig Åsa. Tack för dina lyckönskningar. Hoppas din helg blir toppen. Vi kör soldansen.

      Radera
  2. Här är också studentförberedelserna i full gång. Roligt men mycket att tänka på. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina