Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 25 maj 2016

Örtsalt

Hej min vän!
Hoppas du haft en fin dag och att du liksom jag njutit av det fina vädret. Som student förberedande förälder märker jag att jag är lite kluven.
Samtidigt som jag tok njuter av det fina vädret kan jag inte låta bli att tänka att 
" hum om det är så fint nu, hur blir det då den 7 juni"
Skärpning!! 
Vädret är inget vi råder över, njut och njut.

Bilden är inte den bästa men den fyller sin funktion.

I kväll har jag gjort örtsalt. Gör det varje sommar. 
Nu andas jag in doften av grillat, goda sallader och annorlunda jordgubbssmaker.
Det är så lätt, så gott och faktiskt riktigt vackert att titta på.
Stilleben för köket.

Du behöver oregano, timjan, rosmarin vitlök och flingsalt.
Repa och hackar ner örterna i en mortel tillsammans med färsk småhackad vitlök och flingsalt.
Lite i taget.
Mortla till lagom konsistens.
Lägg i burk med tättslutande lock.
Jag höftade lite tog ungefär en halv kruka av varje ört, fyra vitlöksklyftor och fyra dl flingsalt.

Så gott!!

Idag har jag letat stan runt efter en kofta att värma mig med på vår lilla fest.
Det värsta som finns är att redan innan man ger sig ut på jakt veta hur koftan eller något annat plagg ska se ut.
Suck, jag lovar hela stan vimlar av koftor, men ingen  passar till min klänning.
Alltså kom jag hem koftlös.
Nu ska jag brygga en stor kopp te och krypa upp i soffan. Om det är ngt på tv vet jag inte men en ny Allt om mat väntar på att bli bläddrad i.
Storbror är hos sin kärlek, lillebror tränar och maken min har fastnat i mail träsket.

Köp nu hem lite örter eller traska ut i din örtagård och gör lite örtsalt.
Du kommer att tacka mig.
Stor kram 
Kristina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina