Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 26 september 2016

Stoppa tiden


Hej min vän!
I kväll behöver jag din hjälp, hjälp med att stanna tiden.
Jag fattar inte vart dagarna tar vägen. Trots lite skruttighet och en lugn helg fattar jag inte att det redan är måndag. Sista måndagen i september.
Solen värmer gott och vi dricker fortfarande kaffe ute men hjälp vad snabbt det blir mörkt. Jag vet att jag tjatar om mörkret men...........


I kväll börjar kockarnas kamp och jag hoppas att jag kommer att sitta bänkad varje måndag ett tag framöver. Tävlingar och matlagning i en härlig kombo, något som hela familjen gillar.
Annars finns det inte så mycket som lockar mig på tv nu för tiden. Tråkigt eftersom det är en skön avkoppling med en kopp te och tv tittande efter en lång arbetsdag. 
Killarna kan ju se fotboll 24/7 men inte jag......... jag vill gärna ha en Engelsk serie att se fram emot, ett inrednings program eller någon dokumentär som ger eftertanke.
Har du något program som du gillar, berätta gärna.

Dagens bild får symbolisera hur snabbt tiden går. För inte allt för längesedan sparade man alla trasiga eller urvuxna kläder och gjorde mattor av dem. Bilden tog jag när vi var på IKEA museet i somras. Ett besök som jag gärna berättar mer om en annan gång.
Nu ska jag hoppa i mitt långa nattlinne, sippa te och mysa med mina ♥

Stor kram 
Kristina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina