Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 12 oktober 2016

Att flytta fokus bara lite,lite.....

 Hej på dig,denna kalla höstdag.
Visst är det väl så att vi svenskar pratar väder i tid och otid. Vi laddar ner väderappar, sitter spänt och lyssnar när vädret presenteras på nyheterna och köper kvällstidningar som skriver om sommarens solsäkraste platser.
Galet egentligen, vi kan ju inget göra.
Tänk att ha ett trollspö, att kunna trolla fram sol och värme eller en galen blåst som snabbt blåser bort alla löv från gräsmattan. Skapa rimfrost i träden eller underbar dagg i morgonsolen.

Jag befinner mig hemma i mitt kök, det knastrar gott från kökskaminen och jag sitter uppkrupen i en stol och dricker kaffe. Tanken är att jag ska sortera bland mina bilder men jag fastnade lite.


Jag har köpt en ny kamera och tänker under hösten utmana mig själv lite mer när det gäller fotograferandet. Höst och mörka dagar......... ja det kan bli en utmaning. Jag vill och kan mer, men behöver såklart träna, träna.
När familjen inte längre vill bli fotograferade får man hitta ngt annat att utgå ifrån. 
Jag kollade lite på vår egen utmaning, kanske kunde jag använda våra teman igen, men nej jag behöver ngt annat. Googlade och hittade 365foton.se
Där kan jag nog få ihop ett antal motiv att jobba med.
Jag behöver främst jobba med min egen syn på resultatet.
 Jag minns att min första fotolärare sa att så fort du tagit en bild är det inte din längre, utan betraktarens. Hum!!!
Flytta fokus från att allt ska vara perfekt till att det är bra nog. Var glad dig över upplevelsen och ta vara på stunden.
Höst inomhus är inte en fotografs bästa plats men på med varma kläder och ut med dig.
Höstens varma färger är helt magiska.

Kram Kristina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina