Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 22 oktober 2016

Visst är det ok att vila

 Hej fina du!
Hur har du det idag? Hoppas du mår bra och att du valt att göra ngt för din egen skull idag.
Jag har sovit länge, tagit en promenad och gjort lite ärenden tillsammans med mitt ♥
Nu ska jag snart krypa ner i soffan och titta på veckans Greys Anatomy.


I torsdags hade jag bästaste vännen på middag och som vanligt hade vi mycket att prata om. 
Vi har båda två lite för många järn i elden och ska bara hela tiden.
Vi måste tom skriva en dagordning när vi ses för att vi har så mycket att ventilera. Jag är så lycklig över vår vänskap och hoppas att vi har varandra nära hela livet.
En sak vi pratat mycket om är att vila, att fylla på energi.
Att ta vara på stunden och krypa ihop i soffan eller i sängen en stund hinns liksom inte med, eller prioriteras bort.
Man vill ju inte vara en slöfock!!!!
Varför är det så? 
Tror aldrig jag sett min mor krypa ihop i soffan, somna tidigt en fredagskväll eller ta en powernap.
Nu har vi i alla fall bestämt att när kroppen säger till så är det vila som gäller. Då kvittar det vad klockan är eller vad familjen tycker.
Visst hänger du på?

I kväll ska vi ut på galej med min syster och hennes familj. Vi ska spela schaffleboard. Har du gjort det någon gång, inte jag men kul ska det bli.
Krameli kram 
Kristina


2 kommentarer:

  1. Det anammar jag alltid nuförtiden. När kroppen säger till mig att nu är det dags att vila, så vilar jag. Oavsett vad. Det är viktigt. Allra helst med den sjukdom jag har och jag tänker även med den åkomma du har. Så lyssna på kroppen och vila när den behöver. Och träna...glöm inte det!
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt det där med vila. Jag behöver pushen att ta det lugnt i bland. Även om det är svårt. Man ska ju bara. Ha en härlig söndag. Kram Pernilla

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina