Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 13 november 2016

Har du grattat din pappa?


Hallojsan Vännen!
Hoppas allt är väl med dig och de dina. 
 P har varit och jagat hela dagen, storebror med flickvän har gått långrunda i Skrylle ett rekreationsområdet utanför Dalby.
Jag har krattat löv och klippt ner buskar, och spanat in de nya husen nära oss. Ett litet samhälle växer fram och det blir jättefint. Lillebror har inte varit utanför dörren på hela dagen utan bara chillat på sitt rum.
Alltså har vi allihop gjort precis det vi önskade.
Söndagen blir oftast en slappe dag om jag får bestämma. Visst kan det få plats en handbolls match, middag med vänner eller något annat mys men shopping, tvätt eller fix i huset, nix


Idag är det fars dag. Firar du det?

Vi firar nästan inga sådana dagar. Jag tycker att de mest är till för affärernas kassor.
Vill du visa din värme och kärlek för dem du tycker om så gör det ändå. För mig känns det mer ärligt och skall inte behöva påminnas.
Min far fick en extra kram igår.
Behöver du påminnas så tänk till lite nu. 
Vem vill du uppmärksamma och varför?  Känner du att du inte berättar för dem som betyder ngt för dig att du gillar dem så är det aldrig försent om du börjar nu.
Skriv en lista, posta ett vykort eller skicka ett litet sms.
Vi pratade om det när vi åt middag nu i kväll och lite färgade är ju barnen, men de höll med mig.
Lillebror hade visserligen en önskan om en son dag men.........det är ju han i ett nötskal.
Älskade unge!!!

Nu kaffe med min trötta, nyss hemkomna jägare.

Ps Har börjat lyssna på en ny ljudbok, en mysig en
" Det lilla Bageriet på strandpromenaden."

Kramar i massor
Kristina



1 kommentar:

  1. Du har så rätt i det du skriver. Den boken har jag också lyssnat på. Den är superbra. Ha en fin kväll Kram.Pernilla

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina