Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 28 november 2016

Min sanning!

Hej min vän!
Hoppas att du mår bra och att det lyser i fönstren runt dig. Jag älskar denna tid på året när det gnistrar vackert av lampor i både trädgården och i våra fönster.
Jag njuter av att strosa runt på kvällsrundan och titta in i advents pyntade fönster, se både nya och gamla sorters stakar och stjärnor lysa upp kvällen.
Snart December månad, en månad i väntans tid...... bara dagar kvar.



På Söndagar sänder svt ett mycket bra program med Anna. Hedenmo.
Min Sanning.
Så bra, jag har tittat på Jonas Gardells intervju och han är ju en av mina favoriter, och i dag har jag lyssnat på Per Holknekts historia.
Denna underliga man, så spännande.
Tänk att få sitta ner och lyssna, ställa frågor, grunna och reflektera.
Jag älskar att tänka en andra gång, att relatera till mig själv och lära.
Jag har ofta ett papper eller en bok liggande framme där jag skriver ner fina tankar eller kloka ord.
Jonas sa så här
Lev ditt liv så att det är värt att dö för
Jag behöver rutiner och mår bäst av kontroll

Vilken sanning, en sanning som jag gärna gör till min.
Dokumentärer eller grävande journalistik av detta slag, tänk att få arbeta med det. Tänk att få vara med från grunden, att få ställa dessa frågor, få intervjun att flyta och den intervjuade att öppna sig.
Ohhhhh, tänk om man var tjugo.

Kram Kristina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina